5 اشتباه فاحش که ثابت میکند در ویرایش تصاویر زیادروی کرده اید قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
میدانید ایراد ادیت های اغراق آمیز و تصنعی از کجا سرچشمه می گیرد ؟ متاسفانه از چشمان خودمان ! شاید یاد آن نظیر دارای اسم و رسم میفتید که میگوید “ مار در آستین رشد داده ایم ”
حقیقت این است که زیرا پروسه دستکاری تصویر برای ادیتور به مرور و با سرعت کم انجام می‌گیرد , دیده و ذهن بدان عادت می‌نمایند و متوجه نمیشوند که عکس نخستین با این تصویر غرق در ادیت زمین تا افق فرق نموده است .
البته نگران نباشید !سالن تولد 
ما به شما یاد می دهیم چه زمان از خیر ادیت بگذرید و تصویر بی آهنگ ( خصوصا تصاویر چشم انداز ) را به اکنون خویش رها فرمایید .
 خطا فاحش که اثبات می کند در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید
کشف زیادروی در دستکاری تصاویر مناظر به مرور مشقت بار خیس از کشف دستکاری اغراق آمیز پرتره است . تراکم رنگی و پیچ و تاب جان دار در تصاویر چشم انداز عمل را یه خرده اختلال می‌کند
در واقع زیرا “ ارگانیک بودن ” در عکس های چشم انداز , آن‌قدرها مشخص و معلوم نیست و علاوه بر این , اکثر وقت ها وقت ها هرچقدر در دستکاری عکس‌ های چشم انداز , جلوتر میرویم , ظاهری جذاب‌تر پیدا مینماید . ممکن است اصلاً به همین بهانه نیز است که تکنیک‌های HDR و ماسک‌های نور , بیشتر از این‌که برای عکس‌های پرتره کاربرد داشته باشند , برای عکس‌های چشم انداز به کارگیری میگردند . در‌این مقاله آموزشی می خواهیم به سراغ این قضیه برویم و نشانه‌های زیاده‌روی در ادیت عکس‌های چشم انداز را بررسی کنیم تا ببینیم چقدر میتوانیم عکس‌های چشم انداز را دستکاری کنیم تا غیرطبیعی به لحاظ نرسند . آتلیه عکاسی
 
حواستان به هاله نورانی اطراف خورشید باشد
یک کدام از اشکالاتی که در بازنویسی عکس‌ های چشم انداز پیش میاید , وقتی است که رو به خورشید عکاسی می کنید . وجود مرجع روشنایی شدید خورشید در عکس‌های چشم انداز , بازیابی بخش ها Highlight شده عکاسی یا این که نورهای شدید را دوچندان اختلال مینماید . طبیعتاً چیزی که در اینجا به شما یاری مینماید تا
 
دامنه پویا یا این که Dynamic Range عکستان را فراتر ببرید و قسمت های بیشتری را بازیابی فرمائید , به کارگیری از فولدر ناپخته یا این که RAW است . ولی چه بسا وقتی که از پوشه ناپخته به کار گیری می کنید , گشوده نیز خیلی وقت‌ها نمی توان مناطقی که نور و روشنایی شدید دارا هستند را بازیابی کرد . ( برای شناخت بیشتر با پوشه های ناپخته اینجا را کلیک نمائید )
 
 
 
- 5 نادرست فاحش که اثبات می کند در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید
 
 
 
یکی‌از تکنیک‌هایی که درین مواقع به فعالیت میاید این است که پروفایل پردازش عکس را از Adobe Standard به Adobe Landscape تغییر و تحول دهید . پروفایل Adobe Landscape , نسبت به نوع استاندارد پروفایل Flatter یا این که تخت‌تری است و محدوده بیشتری برای بازیابی نورهای شدید و سایه‌های تند به شما می دهد . چنانچه دکمه نمایش Highlightها را در هیستوگرام ویرایشگر پوشه ناپخته ادوبی یا این که ویرایشگر لایتروم روشن نمایید , می بینید که زمانی از پروفایل‌های دیگر ادوبی استعمال میکنید , محدوده‌های اخطار برای نقاط روشن خیلی بزرگ‌تر می‌باشند . ( برای کسب داده ها بیشتر درباره‌ی فعالیت با لایت روم , اینجا را کلیک فرمائید )
از‌آنجا‌که این نقاط نشانگر محدوده‌های نورانی از دست رفته و غیر قابل بازیابی میباشند , بازیابی آنان ممکن نیست و طبیعتاً هر چقدر نیز اندازه نوروفروغ تصویر را کمتر نمایید , این نقاط بازگردانده نمی شوند . به همین منظور نیز در صورتی‌که در عکس‌هایتان , یک هاله‌ نورانی غیر نرمال , دورتادور خورشید می بینید , بدین مضمون‌ است که محدوده نورانی را متعددی بدون نور کرده‌اید و درواقع در دستکاری عکس زیاده‌روی کرده‌اید .
 
- 5 غلط فاحش که اثبات می نماید در دستکاری تصاویر زیادروی نموده اید
البته هنگامی پروفایل را به Adobe Landscape تغییر و تحول می‌دهید , میبینید که فورا این محدوده اخطارها کوچک‌تر می شوند و دستکاری آنان ساده‌تر می‌گردد . بدین ترتیب میتوانید از این تکنیک برای دستیابی به Dynamic Range بزرگ‌تر به کار گیری فرمائید . در این‌حالت , چه بسا در حالتی‌که به به عبارتی میزان پیشین نیز تصویر را بدون‌نور نمایید 

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: